21 oktober 2005

Bloggpremiär

Ja, så var det dags att kasta sig ut i bloggträsket.

Och vad är bättre än att sätta igång efter en succématch som den nere i Malmö?
Jag hoppas verkligen att vår nye supermålis Daniel Larsson var småskadad, eller hade försovit sig, eller inte hade lust, eller hade blivit biten av en sur iller, eller något.
För att släppa in matchotränade Klint mot det värsta motståndet i serien, är snudd på sadism.
Clintan kan, i sina bästa stunder, spika igen målet. Man kommer gärna ihåg kvalmatchen häromåret mot Skellefteå borta. Men knappast efter 6,5 matchers båsöppnande.

Nu är jag mycket orolig över hockeyn.
Först och främst är det ekonomin. Bajen behöver ett snitt på 1 000 plus 4 000 på derbymatcherna för att fixa budget. Och det är ändå en budget som förutsätter en stor portion ekonomisk improvisation för att fungera.
Med publiksiffror som den mot Arboga krävs mer än ”ekonomisk improvisation” för att rädda Hammarby. Snarare ekonomisk svartkonst och en sedelpress i källaren...
Just nu är det heller inte läge att gå ut i en tiggarkampanj, eftersom handbollen är mitt uppe i sin räddningsaktion (som jag hoppas alla stödjer). Jag är ganska säker på att handbollen är fixad inom några få veckor.

Det andra jag är orolig för är det sportsliga resultatet. Visserligen var jag inför säsongen glad för varenda poäng som vi skulle kunna ta. Men nu, när det verkar klart att Hammarby är bättre än minst tre lag, så är risken överhängande att laget fastnar i mittenregionen.
För utan ett antal streck lååångt nere i tabellen så kan de sista 15-20 matcherna vara i stort sett meningslösa. Hur stor är då chansen att få upp publiksnittet till budget?

Nä, fyfan. Låt laget skrälla mot Rögle så att vi åtminstone har lite kontakt med kvalstrecket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej bajjare

Anonym sa...

heeeloo