30 december 2005

Allt är mitt fel, förlåt!

Haris Laitinen var för ett par år sedan ett superlovande löfte på väg uppåt.
En ung spelare med möjligheter att gå hur långt som helst.
Nu läser jag att han är på gång till superettalaget IFK Norrköping.
Och jag kan inte annat än misstänka att det är mitt fel.

Jag är nämligen något man med lite Las Vegas-lingo skulle kunna kallas för "intervju-cooler".
Det finns i stort sett bara en väg för den idrottaren, artisten eller politikern som väljer att ställa upp på en intervju med mig - nedåt.
Jag har sänkt otaliga lovande idrottsstjärnor, etablerade artister och hela radiostationer.

Jag har intervjuat medaljhopp inför Olympiska spel i idrotter som rodd, simning och fotboll. Stjärnor som inte ens funnits med på första sidan av resultatlistan när OS väl har avgjorts.
Jag har intervjuat rockband som aldrig mer givit ut en singel.
Jag intervjuade den relativa världstjärnesångerskan Sheena Easton, som gjort såväl en James Bond-låt, som arbetat med Prince. Efter detta har hon inte hörts av. Och det var över tio år sen.
Jag intervjuade Mariusz Czerkawski samma dag som Hammarby spelade en kvalmatch mot Björklöven 1993. Den matchen vände lagets vinnarrad och skickade Marre till en undanskymd tillvaro i först Djurgården och sedan NHL.
Jag har intervjuat en engelsk fotbollsspelare, just då spelande i Crystal Palace, som öste in mål. Undrar om han kanske till och med vann skytteligan året före. Tja, i vilket fall som helst var han aldrig mer i närheten av att vinna en skytteliga ens i en korpserie.
Men när jag gav fan i att göra en intervju med Hammarby bandy inför ett kval, ja då gick de upp. Flera år för sent.

Den första tidningen jag fick jobb på, Älvsborgs-Posten i Uddevalla, is no more.
Den första radiostationen jag jobbade på, Storstadsradion, var den första reklamstationen som gick i konken.
Sveriges Radio kunde inte konka, men drabbades av sällan skådade sparbeting.

Politiker har förlorat val tack vare mig.
Men vad som hände Thomas Brolin, Maradona och Björn Borg vid väl valda tillfällen i deras respektive karriärer är jag dock oskyldig till. Där har någon annan varit framme.

Men Haris, som sagt. Haris. Jag ber om ursäkt. Jag skulle aldrig ha gjort den där intervjun för matchprogrammet. Det var dumt.

PS: Att jag är WebbMäster för just Hammarby Hockey kommer väl härmed knappast som nån surprise. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kunde ju kanske intervjua vår säkerhetschef för hemsidan?

...grönvita sidan upp! sa...

Och när går din nuvarande arbetsplats i graven, då..? ;)

(med detta avses givetvis inte Hammarby Hockey, utan den andra)

Webbmäster sa...

Du har nog hört talas om IT-bubblan. Det var jävligt nära ögat.. :-P